AVRUPA KAPILARINADA KENDİMZİ REZİL ETTİRMEYE DEVAM

Ahmet ÖLÇÜLÜ

Türkiye’yi yöneten işbirlikçiler, Avrupa ile şahsiyetli bir ilişki kurmak yerine, “bizi de AB’ye alın!” diye yalvar yakar oldukça, AB de bizi terslemeye, aşağılamaya devam ediyor.

Bu terslemeler, aşağılamalar on yıllar boyunca sürer. Son kırk yılına bizzat şahit olduğum bir maceradır bu.

Sözde Kemalistler, milliyetçiler, solcular, liberaller, sağcılar, muhafazakârlar, şunlar-bunlar derken imânsız İslâmcılar…

İktidarlar değişiyor ama işbirlikçilik ve AB kapılarında aşağılanmak ve bu aşağılanmaya karşı sözde tavır koymak değişmiyor.

Adamların kapısına gitmişiz, “bizi de içinize alın!” diye yalvar yakar olmuşuz. Adamlar da, “tamam, dediklerimizi yapacaksınız!” demiş…

Bizimkiler de, “tamam!” demişler.

Adamlar da bunun üzertine her sene çeşitli konularda raporlar yayınlayarak, nelerin doğru, nelerin yanlış yapıldğına dair iktidardaki işbirlikçilerinin kulağını çeker…

Bu raporlara karşı kimi zaman kabûl, kimi zaman red açıklamalaır duyarız.

Çoğunlukla red açıklamaları duyarız. Yıllardır bu böyledir. İktidarlar, Avrupalı efendilerinin kendilerini beğenmemesini beğenmez, bunu çifte standarda vs bağlar. Yıllardır değişmeyen türküyü her gelen iktidar kendi mezhebi ve meşrebine göre çığırır durur.

Ama kimsenin aklına da, “Bu aşağılama artık yeter, biz AB’ne girmek istemiyoruz!” demek gelmez. İllâ o kapıda bekleyecekler, illâ AB bunları aşağılayacak, bunlar da illâ Avrupa’nın aşağılanması karşısında yakınacaklar, Avrupa’nın çifte standardından bahsederek Avvrupa’ya karşı aslanlar gibi mücadele ediyor pozu verecekler.

İşte, Dışişleri Bakanlığı’nın, AP’nin en son yayınladığı ve Adalet Bakanı Gürlek’e “demokratik gerileme” gerekçesiyle yaptırım çağrısında bulunduğu raporunun “reddedildiği” açıklaması:

“Ülkemiz karşıtı çevrelerin temelsiz iddialarına ve yanlış bilgilere dayanan, gerçeklerle bağdaşmayan değerlendirmeler içeriyor.
Bazı AP üyelerinin ideolojik ezberlerini yansıtacak şekilde kasıtlı siyasi gündem çerçevesinde hazırlandığı görülen raporun, Türkiye-AB ilişkilerinin stratejik öneminin arttığı dönemde olumlu gündemi gölgelemeyi amaçladığı açık.
Terör örgütlerine ve Türkiye karşıtı çevrelere zemin sağlayan bu yaklaşım, AP’nin Türkiye-AB ilişkilerinin geleceğine yönelik stratejik vizyon ortaya koymaktan ne denli uzak olduğunu bir kez daha gösteriyor.
Bağımsız Türk yargısının yürüttüğü hukuki süreçlerin çarpıtılarak, Adalet Bakanımızın mesnetsiz ithamlarla hedef alınmasını kesin bir dille reddediyoruz.
Yargı süreçlerini siyasi saiklerle hedef alan ve yargı bağımsızlığı ilkesiyle de çelişen girişimlerin kabul edilmesi mümkün değil.”

Kullanılan dili görüyorsunuz, Avrupa’ya yaranmak, hoş görünmek adına nasıl bir savunma içindeler.

“Siz kimsiniz lan!” diyemediklerinden, kıvırıp duruyorlar…

Adamların kapısına gidip yalvar yakan olarak, böylesi raporlar yayınlanacağının tecrübesi de yıllardan beridir yapılıyor olduktan sonra, mırın-kırın ederek haysiyetlerini mi kurtarmış olacaklar?

Bir Cevap Yazın

Bu site istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanır. Yorum verilerinizin nasıl işlendiğini öğrenin.

Adımlar Dergisi sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin